Dėl bendrovės valdymo
AB „INTER RAO Lietuva“ (toliau – „Bendrovė“) praneša apie dalinį neatitikimą Varšuvos vertybinių popierių biržoje listinguojamų bendrovių gerosios praktikos kodekso (toliau – „WSE Gerosios praktikos kodeksas“) reikalavimams.
Bendrovė pripažįsta gerojo bendrovių valdymo svarbą ir ketiną taikyti WSE Gerosios praktikos kodeksą kiek įmanoma plačiau. Tačiau, dėl, be kita ko, Lenkijos ir Lietuvos bendrovių teisės reikalavimų skirtumų, Bendrovės veikla neatitiks toliau išvardytų taisyklių:
- Taisyklė II.1.6., pagal kurią Bendrovė turėtų skelbti savo tinklapyje metines Bendrovės stebėtojų tarybos (toliau – „Stebėtojų taryba“) veiklos ataskaitas, kuriose turėtų būti apžvelgiama jos komitetų veikla, kartu su Stebėtojų tarybos pateiktu vidinės kontrolės sistemos ir reikšmingų rizikų valdymo sistemos įvertinimu. Lietuvos įstatymai nenumato reikalavimo Stebėtojų tarybai parengti metinę ataskaitą.
- Taisyklė II.3 ir taisyklė III.9, pagal kurias Stebėtojų taryba Bendrovės valdybos (toliau – „Valdyba“) prašymu turėtų tvirtinti reikšmingus sandorius / sutartis su susijusiais asmenimis. Pagal Lietuvos įstatymus, Stebėtojų taryba neturi teisės tvirtinti jokių Valdybos sprendimų.
- Taisyklė III.1.1., pagal kurią Stebėtojų tarybą kartą per metus turėtų parengti ir pateikti metiniam visuotiniam Bendrovės akcininkų susirinkimui (toliau – „Visuotinis susirinkimas“) trumpą Bendrovės padėties įvertinimą, įskaitant vidinės kontrolės sistemos ir reikšmingų rizikų valdymo sistemos įvertinimą. Lietuvos įstatymai nenumato reikalavimo Stebėtojų tarybai parengti tokią ataskaitą.
- Taisyklė III.6, pagal kurią bent du Stebėtojų tarybos nariai turi atitikti nepriklausomumo nuo Bendrovės ir su ja glaudžiai susijusių asmenų reikalavimus. Šio pranešimo dieną nei vienas iš Stebėtojų tarybos narių neatitinka nepriklausomumo reikalavimų. Bendrovė tikisi, kad du papildomi Stebėtojų tarybos nariai bus išrinkti per pirmąjį Visuotinį susirinkimą, surengtą po Bendrovės listingavimo Varšuvos vertybinių popierių biržoje. Numatoma, kad šie papildomi Stebėtojų tarybos nariai atitiks nepriklausomumo reikalavimus.
- Taisyklė III.8, pagal kurią 2005 m. vasario 15 d. Europos Komisijos rekomendacijos Nr. 2005/162/EB dėl bendrovių, kurių vertybiniai popieriai yra įtraukti į biržos sąrašus, direktorių konsultantų arba stebėtojų tarybos narių vaidmens ir dėl (stebėtojų) tarybos komitetų I Priedas turėtų būti taikomas Stebėtojų tarybos komitetų tikslų ir veiklos reguliavimui. Šio pranešimo dieną Stebėtojų taryba nėra įsteigusi jokių komitetų. Tačiau numatoma, kad kai tik Visuotinis susirinkimas išrinks du papildomus, nepriklausomus Stebėtojų tarybos narius, iš Stebėtojų tarybos narių bus suformuotas audito komitetas.
Be to, Bendrovės veikla neatitiks toliau išvardytų rekomendacijų:
- Rekomendacija I.5, pagal kurią Bendrovėje turėtų būti suformuluota atlyginimų politika ir jos nustatymo taisyklės. Bendrovė nėra patvirtinusi tokios politikos, kadangi Bendrovės grupė yra besivystanti ir darbuotojų bei vadovų skaičius nepateisina sudėtingų taisyklių įgyvendinimo.
- Rekomendacija I.9, pagal kurią turėtų būti užtikrintas moterų ir vyrų Bendrovės valdymo ir priežiūros organuose balansas. Šiuo metu Bendrovėje šiuose pareigose yra tik viena moteris – p. Karina Tsurkan, Valdybos pirmininkė. Tačiau Bendrovė neatmeta, kad ši rekomendacija bus įgyvendinta ateityje.
- Rekomendacija I.10, pagal kurią Bendrovei palaikant skirtingas meninės ar kultūrinės raiškos formas, sportinę, švietimo ar mokslinę veiklą, bei vertinant savo veiksmus šioje srityje kaip savo verslo misijos bei vystymosi strategijos dalį, įtakojančią jos inovatyvumą ir konkurencingumą, Bendrovė turėtų skelbti veiklos šioje srityje taisykles. Nors Bendrovė nuolatos palaiko sportą, kultūrą, mokslą bei socialines iniciatyvas ir vertina tai kaip savo verslo misijos dalį, Bendrovės požiūriu, taikyti taisykles šioje sferoje nėra tikslinga.
- Rekomendacija I.12, pagal kurią Bendrovė turi sudaryti akcininkams galimybę dalyvauti Visuotiniame susirinkime elektroninių ryšių priemonėmis. Šiuo metu Bendrovė nenumato tokios galimybės. Tačiau Bendrovė neatmeta, kad atitinkami sprendimai bus įgyvendinti ateityje.
Teisinis pagrindas: Varšuvos vertybinių popierių biržos taisyklių § 29.3